In lumea dinamica a optimizarii motoarelor de cautare (SEO), link building continua sa joace un rol crucial in determinarea pozitiei unui site web in rezultatele cautarilor.
Desi algoritmul Google si alte motoare de cautare au evoluat intr-un mod care pune mai mult accent pe calitatea continutului si relevanta, linkurile externe (backlink-urile) raman un factor important in evaluarea autoritatii si importantei unui site. Pentru o crestere rapida in clasamentele cautarilor, abordarea tehniciilor avansate de link building poate face diferenta.
Explorarea Competitiei
Cand vine vorba de construirea de linkuri, trebuie sa iti tii prietenii aproape si concurenta, sau dusmanii, chiar mai aproape. Ca o agentie, unul dintre primii pasi pe care ar trebui sa ii parcurgi pentru orice client este o analiza competitiva a linkurilor. Aceasta exploreaza site-urile concurentilor pentru a descoperi oportunitati valoroase de backlink-uri pe care le poti utiliza si tu. Aceasta analiza poate fi realizata cu ajutorul diverselor instrumente, precum Ahrefs, SEMrush si Moz’s Open Site Explorer.
Enumera-ti cei mai importanti cinci concurenti si verifica linkurile lor si domeniile care le trimit trafic. Elementele cheie pe care trebuie sa le cauti includ: domenii care trimit trafic de mai multe ori catre acelasi domeniu, oportunitati de link-uri in cadrul continutului de marca, linkuri moarte si linkuri comune intre concurentii tai. Realizarea unei analize competitive a linkurilor va furniza o varietate de resurse pentru construirea de linkuri pe care le poti obtine organic printr-o cercetare amanuntita.
Crearea Continutului de Calitate
Construirea de linkuri ar trebui sa mearga mana in mana cu campania ta de marketing de continut. Cand continutul nou este publicat pe site-ul tau, trebuie sa te asiguri ca sunt create si linkuri catre acea pagina. La fel cum media platita stimuleaza traficul catre o pagina de destinatie, un link de inalta calitate va avea acelasi efect.
Ca unul dintre cei mai puternici factori de clasare, link-urile tale trebuie sa provina de pe site-uri de incredere si calitate. In caz contrar, ele vor afecta negativ SEO-ul tau. Multe strategii eficiente de marketing de continut te pot ajuta sa obtii backlink-uri. Toate necesita crearea de continut nou, consistent si de calitate pentru site-ul tau, dar exista cateva moduri specifice de a proceda.
Trebuie sa dezvolti continut proaspat, creativ si de lungime extinsa pentru site-ul tau, pe care altii vor dori sa-l includa in linkurile lor. Acest continut poate include povesti, studii de caz, videoclipuri, infografice si articole invitate pe alte site-uri web. Prin crearea unui continut divers si captivant, publicul tau tinta va fi mai motivat sa-l citeasca si sa-l distribuie.
Construirea Relatiilor de Afaceri
Ca parte a strategiei tale avansate de construire a linkurilor, vrei nu doar sa construiesti linkuri catre site-ul tau, ci si sa creezi relatii cu altii din industria ta. Cu toate acestea, la fel cum ignoram asaltul nesfarsit de apeluri automate zilnice, un e-mail de la o persoana sau companie necunoscuta va fi adesea trecut cu vederea. Construirea de linkuri necesita putina relationare publica, asa ca trebuie sa te concentrezi pe stabilirea de conexiuni cu alte figuri autoritare din domeniul tau.
Distribuie cu Influenceri si pe Social Media
Social media continua sa creasca si devine din ce in ce mai relevanta in determinarea rezultatelor cautarii. Obtinerea de backlink-uri pe platformele de socializare arata Google ca creezi continut pe care oamenii il distribuie si cu care interactioneaza activ. Este esential sa incluzi linkuri catre paginile tale de social media in tot continutul tau. Aceste linkuri vor actiona ca apeluri la actiune pentru cititorii tai sa-l distribuie altora. De asemenea, poti folosi puterea influencerilor pentru a-ti spori credibilitatea si backlink-urile.
Sa analizam o tehnica numita “momeala a eului,” in care apelezi la orgoliul unui influencer prin etichetarea lui in continut. Acest lucru ii incurajeaza pe influenceri sa il citeasca si eventual sa faca linkuri catre el in viitor. Poti, de asemenea, sa creezi o postare care sa faca referire la diferiti lideri de opinie, mentionandu-i cu @, si sa trimiti un e-mail influencerilor cu o cerere de a comenta odata ce postarea este online. Ideal ar fi sa incurajezi interactiunea dintre tine si influencer pentru a construi o relatie pentru viitor.
Utilizarea Instrumentelor si Widget-urilor
Daca ai creat un instrument sau un widget pentru afacerea ta, cum ar fi un calculator de credite ipotecare, acesta poate sa iti aduca mai multe backlink-uri. Un widget gazduit pe site-ul tau, de exemplu, poate deveni un motiv valoros pentru oameni sa viziteze site-ul tau. In mod alternativ, poti sa construiesti un widget care sa fie gazduit pe alte site-uri — asigurandu-te ca contine, desigur, o legatura catre al tau.
Cand creezi widget-ul tau, acesta ar trebui sa fie functional si usor de inteles pentru utilizatori. Aceasta include asigurarea ca este suficient de usor pentru dezvoltatorii web sa-l instaleze pe propriul lor site, daca acesta este drumul pe care il alegi. Investeste timp si efort pentru a dezvolta un instrument bine gandit, si acesta va avea potentialul de a deveni un standard in industrie si de a oferi un ROI incredibil.
Construirea de linkuri, fie pentru tine sau pentru un client SEO, se refera la stabilirea de relatii cu altii bazate pe posesia comuna a unui continut de inalta calitate pe care doresti sa il promovezi. Oricine are nevoie de putin ajutor in acest sens uneori, chiar daca continutul este excelent. Acesta este exact locul in care se incadreaza construirea avansata de linkuri.