Ovăzul – un aliment sănătos și versatil pentru orice dietă

Ovăzul se bucură în ultimii ani de un interes crescut din partea persoanelor ce urmează diete alimentare precum cea vegană, vegetariană sau chiar o dietă sănătoasă în general. Acest element nutritiv are o varietate de beneficii și poate fi inclus cu ușurință în mai multe feluri de mâncare.

Ovăzul pentru un stil de viață sănătos

Ovăzul face parte din familia cerealelor și este cultivat în întreaga lume. Datorită conținutului bogat în fibre și de proteine a devenit relativ rapid un aliment preferat al persoanelor care mănâncă sănătos, dar și al celor ce urmează cu strictețe cura de slabire sau alte tipuri de diete. De asemenea, ovăzul poate fi inclus cu ușurință în diferite tipuri de mâncăruri, salate, gustări sau chiar deserturi lacto-vegetariene, ceea ce face acest aliment extrem de versatil.

Beneficii nutritive ale ovăzului

Ovăzul conține o cantitate crescută de proteine și nutrienți, inclusiv:

• Fibre: fibrele din ovăz ajută la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge și, în același timp, ajută la menținerea, sau chiar la pierderea în greutate.

• Calciu și magneziu: o porție de ovăz oferă aproximativ 10% din necesarul recomandat de calciu și magneziu, minerale esențiale pentru dezvoltarea și funcționarea normală a corpului.

• Fier și potasiu: ovăzul este una dintre cele mai bune surse de fier conform valorilor nutritive, fiind în același timp și o sursă bogată de potasiu, care îți poate oferi o viață îmbunătățită.

• Cupru și zinc: ovăzul este una dintre cele mai bune surse de cupru și zinc, esențiale pentru viață și dezvoltarea normală a organelor.

• Vitamine B: ovăzul oferă mai multe dintre vitaminele B, care sunt importante pentru metabolism, starea de alertă mentală și pentru buna funcționare a sistemului nervos.

• Acizi omega-3: cum am menționat mai sus, ovăzul este în general o sursă bogată de nutrienți și conține, de asemenea, acizi omega-3 și omega-6, care sunt esențiali pentru sănătate.

De ce ar trebui să includeți ovăzul în dieta dumneavoastră?

Ovăzul este o parte importantă a unei diete echilibrate și nutritive. Acest aliment oferă o multitudine de beneficii nutriționale, începând de la niveluri mai bune ale zahărului din sânge și terminând cu îmbunătățirea stării de bine și a valorilor înregistrate la analizele medicale. De asemenea, ovăzul poate fi folosit liber în diverse feluri de mâncare și poate reprezenta un moment de lipsă de arome și consistență pentru orice fel de dietă.

Avantajele ovăzului

Dat fiind conținutul ridicat în fibre și proteine, ovăzul poate ajuta organismul în următoarele moduri:

• Puteți să vă hrăniți cu ovăz, chiar dacă vă aflați la dietă. Fibrele conținute în acest aliment ajută în lupta cu senzația de foame și în același timp nu aduce aport caloric prea mare. Puteți folosi ovăzul ca mic dejun sau pentru un snack sănătos între mese.

• Deoarece ovăzul conține un nivel crescut de proteine, poate fi folosit în diverse moduri pentru refacerea țesuturilor în organism, după efectuarea de exerciții sau a oricăror activități fizice.

• Este o cereala superioară, căci conține un nivel crescut dioxid de siliciu, care poate ajuta la reducerea iritațiilor și a inflamațiilor în organism, contribuind la reglarea sistemului imunitar și a stării de bine.

• Este alegerea perfectă pentru diabeticii, deoarece poate ajuta la prevenirea și controlarea nivelului de zahăr din sânge.

• Ovăzul este o mare sursă de antioxidanți, care pot ajuta organismul împotriva radicalilor liberi și a radicalilor periculoși ce pot apărea din cauza stresului oxidativ.

• Deoarece ovăzul este bogat în nutrienți și fibre, poate fi folosit ca supliment alimentar pentru a obține rapid energia necesară.

• Poate fi folosit ca parte a unei alimentații sănătoase și nutritive, ce poate ajuta la pierderea în greutate și menținerea unei stări optime de sănătate și energie.

Despre cum se face ovăzul

Deși ovăzul este un aliment simplu sub forma aparentă pe care o știm și o consumăm, producția mediană a acestuia este deseori un proces îndelungat și complex.